מגמות ומסלולים

הקבצי מגמות לדוגמא שנת – תשפ"ג 

_ערב חשיפה חטיבה עליונה – תשפג (1) (1)

יש לבחור מגמה אחת מהקבץ א' ומגמה אחת מהקבץ ב'.

 

מגמות בית ספר

מגמות לפי א"ב

  • מגמת אמנות

    האמנות הפלסטית היא חלק בלתי נפרד מחיי החברה באשר היא. לאורך ההיסטוריה יצרו אמנים במדיומים שונים יצירות אשר יצגו את דמותם הייחודית, ואת החברה והתרבות בה הם חיו ויצרו. האמנות היא דרך ביטוי וכלי תקשורתי אשר בעזרתו מתייחס האמן ומגיב למגוון נושאים, ארועים, רעיונות ומסרים.

  • מגמת ביוטכנולוגיה

    אם סקרנות מדעית היא ב-DNA שלכם, אתם חולמים להיות אלה שתפתחו את התרופה הבאה ואתם יודעים ש: "הצלחה באה לפני עבודה רק במילון", כנראה שמתאים לכם ללמוד ביוטכנולוגיה בחט"ע. פרטים נוספים בדף המגמה ובסרטון.

  • מגמת ביולוגיה

    בראשית האלף השלישי נמצאת הביולוגיה בחזית המחקר המדעי והיא נוגעת בכל תחום של חיינו. יחד עם פריצות הדרך הגדולות במחקר הביולוגי, עולות גם שאלות אתיות וחברתיות שעליהן כל אזרח צריך לתת את הדעת. רוצים להבין ולחקור מה כל זה אומר אז הגיע הזמן לדבר על אחת המגמות הכי חשובות - מגמת ביולוגיה! במגמה לומדים על רבייה, גנטיקה, אבולוציה, מערכות בגוף האדם, הגנום האנושי ועוד ועוד

  • מגמת גיאוגרפיה

    תכנית הלימודים כוללת נושאים הנמצאים בחזית המחקר הגיאוגרפי בארץ ובעולם, כמו: שינויי אקלים והתחממות כדור הארץ, תהליכים טקטוניים, אסונות טבע,תהליך הגלובליזציה והשפעתו על תופעות ותהליכים כלכליים ותרבותיים במרחב הפיזי והיישובי, היבטים של תכנון ופיתוח מרחבי, ובכלל זה פיתוח בר-קיימא, שונות ואי-שוויון מרחבי בתחומים שונים והשלכותיהם. השאלות והסוגיות המרכזיות מתחום הגיאוגרפיה מהוות בסיס...

  • מגמת היסטוריה מורחב

    ההיסטוריה מתמקדת בחקר העבר והבנת תהליכים רחבים והשפעותיהם ארוכות התווך על החברה האנושית. בבית ספרנו, שכבת י' ושכבת יא' לומדים את המקצוע בכיתות האם (שתי יחידות לימוד) במסגרת תכנית 'חלוצי הערכה', שמבקשת להפוך את התלמידים לחוקרים עצמאיים וביקורתיים. המעוניינים להרחיב את לימודי ההיסטוריה שלהם מוזמנים להצטרף למגמה בכיתה יא' ולהמשיך את לימודיהם בכיתה יב'.

  • מגמת חינוך גופני

    המגמה לבגרות בחינוך גופני מורכבת מ 5 יח' לימוד: 4 יח"ל עיוניות במדעי הספורט ויחידה 1 מעשית בענף ספורט נבחר. המגמה מוכרת כבונוס ע"י המכללות והאוניברסיטאות.

  • מגמת כימיה

    כימיה מכונה לעיתים "המדע המרכזי", עקב היותה חיונית בתחומים רבים ומקשרת ביניהם: ביולוגיה, רפואה, מדעי הסביבה, ננוטכנולוגיה ואלקטרוניקה, מדע החומרים, אסטרונומיה וחקר החלל, ספורט ואף אמנות. כימיה תמלא תפקיד קריטי בפתרון הבעיות שניצבות בפני המין האנושי, עוזרת להגדיל את ייצור המזון, להמציא תרופות, לנקות את האויר והמים שלנו, לאכסן או לייצר מקורות אנרגיה... הלימודים מתקיימים בחמד"ע.

  • מגמת מדעי החברה

    רוצה ללמוד כיצד נלמדת ההתנהגות? ממה מורכבת האישיות? כיצד לזכור טוב יותר לקראת מבחן? כיצד נרכשים פחדים אנושיים? איך מתמודדים עם לחץ בעיקר של בחינות ? מה מניע אותנו לפעול? מה משפיע יותר על האינטליגנציה שלנו- התורשה או הסביבה מדוע אנו נכנעים ללחץ חברתי או מה גורם לנו לציית לסמכות? מהי תרבות? והאם יש אנשים שהם חסרי תרבות ? ובכלל מהם מאפייניה של החברה הישראלית? אם כל הנושאים הנ"ל מסקרנים...

  • מגמת מדעי החברה – מגדר – תוכנית ייחודית

    בתיכון ליידי דייויס תל אביב קיימת מגמת מגדר 5 יח"ל. מגמה חדשנית, בינתחומית והיחידה בארץ באישור משרד החינוך. התלמידים והתלמידות במגמה בוחנים במשקפיים מגדריים לאורך שלוש שנים חמישה תחומי דעת: סוציולוגיה, משפט, ספרות, אמנות ותקשורת. הם לוקחים חלק פעיל בלמידה וחקר. המגמה מציעה תכנית למידה ברמה גבוהה המפתחת חשיבה ביקורתית לצד מיומנויות של המאה ה-21, כמו עבודה קבוצתית. במסגרת דיונים וחילוקי...

  • מגמת מדעי המחשב – סייבר והנדסת תוכנה

    בעולם המודרני, המחשב/הטבלט/הסמרטפון (קרי המחשב) נמצא בכל אחד מתחומי חיינו אולם, מעטים הם היודעים כי מאחורי השימוש הרחב במחשב, עומדים מומחים, אשר מתכנתים ובונים מערכות שלמות המאפשרות לכל משתמש לנצל כוח מחשב זה. הלימודים במגמת מדעי המחשב מאפשרים הצצה לעולם המתפתח של ההי-טק. מטרת תכנית הלימודים היא ללמד מושגי יסוד של מדעי המחשב. התכנית מקנה ללומדים יכולת חשיבה אלגוריתמית, מיומנויות...

  • מגמת מחשבת ישראל (פילוסופיה)

    הפילוסופיה מתחילה בפליאה, ולבסוף אחרי שעשתה ככל יכולתה, הפליאה נשארת." (אלפרד נורת' וויטהד) האם יש מטרה לחיים שלנו? מיהו אדם מוסרי? האם יש לנו בחירה חופשית או שהגורל שלנו קבוע מראש? מדוע יש סבל ורוע בעולם? מהי אהבה ? מהי קנאה? מהו פיתוי? איפה היה אלוהים בשואה האם האדם הוא יצור חברתי או בודד במהותו? האם אלוהים מת? האם ניתן להוכיח את קיומו של אלוהים?? מהי נפש האדם? האם האדם יכול להשתנות?

  • מגמת מידע ונתונים

    הלימודים במגמה פותחים דלת למקצוע המבוקש “אנליסט מידע” הנדרש כיום יותר מתמיד בכל תחומי המשק ומהווה את אחד ממקצועות העתיד. הלמידה נעשית בדרכי הוראה חדשניות, ללא ספרי לימוד.

  • מגמת ספרות מורחב

    מי צריך את זה? מה יש לעשות עם זה בעתיד? מי בכלל קורא ספרים? לזה התכוון המשורר? שאלות אלה מתפוגגות לחלוטין במגמת הספרות המורחב, בה פוגשים/ות. התלמידים/ות יצירות ספרותיות מז'אנרים שונים מקוריים ומתורגמים, הפותחים חלון למפגשים עם האחר, המפעים, החד פעמי ובכל זאת מוכר.

  • מגמת ערבית

    מדינת ישראל מצויה במרכז המזרח התיכון, כשסביבה מדינות ערביות ומסלמיות רבות. חתירתה של מדינת ישראל לשלום עם מדינות אלה לצד הצורך להכיר את אויבי המדינה באזור כולו, הופך את לימודי השפה הערבית לנושא חשוב ביותר.

  • מגמת פיזיקה

    פיזיקה הוא מקצוע העוסק בהבנת העולם הסובב אותנו ומאפשר להבין "איך דברים עובדים" – מגרעיני האטומים הזעירים ביתר ועד לחורים שחורים הקורסים במרכזי הגלאקסיות. פיזיקה מהווה מקצוע בסיסי בתחומי מדעים מדוייקים, מדעי הטבע וטכנולוגיה עילית. הפריצות הגדולות בתחומים אלה התבססו על שיטות ותיאוריות שפותחו על ידי פיזיקאים. הלימודים מתקיימים בחמד"ע.

  • מגמת צרפתית

    השפה הצרפתית היא השפה הראשונה המדוברת ביותר באירופה. ידיעת שפה נוספת היא יתרון במקומות רבים בעולם הן בעולם הדיפלומטי והן בעולם האקדמי תרבותי. בזכות העלייה הגדולה מצרפת, היא גם מתחילה להיות שפה דומיננטית בארץ. כיום צרפתית היא השפה השלישית הכי מדוברת בארץ. כמיליון אנשים מדברים את השפה ברמה של שפת אם.

  • מגמת קולנוע

    לצידן של אומנויות מסורתיות כגון הספרות, התיאטרון והמוסיקה, צמחה במאה ה-20 אומנות הקולנוע והפכה תוך שנים אחדות לפופולארית והמשפיעה מכולן. מחד, היא עוצבה על ידי התעשייה ההוליוודית כבידור עממי ונגיש להמונים. מאידך, היא הבליטה מראשיתה מורכבות וחדשנות אסתטית, המשלבת אלמנטים ממכלול רחב של אומנויות.